11 Mayıs 2009 Pazartesi

Dolduruşa Gelmek

<-Önceki SayfaSonraki Sayfa->

Yaz geldi!!!! Tişört ile dolaşabileceğimiz, üzerimizde kat kat elbise taşımayacağımız ve tabii ki çok daha rahat fotoğraf çekebileceğimiz canımız yazımız sonunda geldi. Biz de havayı güzel görünce kendimizi hemen dışarıda bulduk. Arabaya bindiğimizde hala nereye gideceğmize karar vermemiştik. Ama en büyük adım olan evden dışarı çıkma işin halletmiştik.

Önce standard yürüyüş parkurumuz olan Baltalimanı'na gitmeye karar verdik. Yolda aklımıza başka bir şey geldi. Fatih Sultan Mehmet köprüsünün Anadolu tarafının güneyinde. Kocaman bir bayrak dalgalanmakta. Bu bayrak Tema ve Koç vakfına ait bir parkın içinde. Daha önce hiç gitmemiştik, gidip görelim dedik.

İyi ki de gitmişiz. Yoksa bu fotoğrafı çekemeyecektik.



veya bunu...




(Scroll bar'ı çekerek sağa doğru gidebilirsiniz.)
hatta bunu.



Sonuncusu ne alaka demeyin. Bugun yazımda bu fotoğrafı anlatacağım. Çünkü güneşli havalarda hem manzarayı hem de gölgede duran bir kişiyi aynı kadrajda çekmek o kadar kolay değil. Hem bu resmin modeli benim, fotoğrafçısı ise eşim Selin :)

Fotoğraf makinemizi ilk aldığımızda aslında Selin için almıştık. Bana kullanacağına söz vermişti. Ben merak salınca benden vakit bulamadı. O yüzden sözünü yerine getirebilmesi için bu gezi esnasında fotoğraf makinesini olabildiği kadar çok Selin'e taşıttım. Bir çok fotoğraf çekti. Bu fotoğrafı ilk çektiğinde de sonuç şu şekilde oldu:



Gördüğünüz gibi her ne kadar arkaplan güzel çıksa da ben gayet karanlik kaldım. Selin de bunu hemen farketti ve hareket etmememi söyledi. Ne de olsa benim öğrencim :) Hemen exposure-lock uyguladı ve bir poz daha çekti.



Exposure-lock, fotoğraf makinemizde genelde sag elimizin baş parmağına yakın bir bölgede olan bir tuş. Tuşun etiketi "AE-Lock". Odaklama yapmadan sadece ışık ölçümü yapar ve bu ışık ölçümünü kitler. Yani daha karanlık bir bölgenin ışık değerlerini "alıp" ona göre fotoğraf çekebilirsiniz. Bu durumda arkaplan belki daha parlak çıkacaktır. Fakat öndeki objenizi gölgelerden kurtarmış olursunuz.

Selin de ışığı, objektifi hafif sağa çevirerek daha karanlık bir noktadan "aldı". Fotoğrafta da görebileceğiniz gibi artık ben daha parlağım. Fakat arka plandaki evler ve deniz aşırı parlak hale geldi.

Peki çözüm ne? Çözüm makinemizin hemen üzerinde duruyor. Normalde sadece gece kullanmaya alıştığımız flaş, aslında bu tip pozlar için kurtarıcı görevi görebiliyor.



Aydınlık havada gölgede kalmış detayların flaş ile ortaya çıkarılmasına "dolgu flaş"(Fill flash) deniyor.Bu fotoğrafta da görebileceğiniz gibi flaş, benim ile arkaplanın aydınlık seviyelerimizi aynı seviyeye getirdi. Bu sayede hem ben, hem de arkaplan güzelce aynı kadrajda yer alabildik. DPP'de de ufak bir dokunuş ile çok güzel bir hatıra fotoğrafım oldu.



Yazın gelişi ile fotoğraf çekme hevesim bir kat daha arttı. Yeni makinem de geliyor zaten. Kim tutar beni!!!!

Işığınız bol olsun :)

<-Önceki SayfaSonraki Sayfa->

Hiç yorum yok: