1 Mayıs 2009 Cuma

Yumuşak Işık

<-Önceki SayfaSonraki Sayfa->

Annem emekli olduktan sonra resme merak sardı. Eve şövale, tuval, fırçalar ve boyalar aldı, kursa gitti ve gerçekten de çok güzel çalışmalar yaptı. Değişik objeler, değişik manzaralar ve değişik kişileri kendi bakış açısıyla tuvale yansıttı. Hala da bu çalışmalarına devam etmekte. Daha geçen gün benden kardeşimin gitar çalarken bir pozunu çekmemi istedi. Fotoğrafa bakarak kardeşimin resmini yapacaktı.

Ben de çektim.



Resimde gördüğünüz şahsiyet benim kardeşim Caner. Şu anda Londra'da okumakta olduğundan anneme bu pozu veremiyor. Zaten bu yüzden bu fotoğraf çekildi.

İnsanın bir kardeşinin olması inanılmaz güzel bir duygu. Biliyorsunuz ki, ne kadar kavga etseniz de ne kadar birbirinizi kırsanız da, her zaman birbirinizin arkasındasınız ve birbirinize karşı koşulsuz sevginiz var. Belki de başka hiç kimse ile paylaşamayacağınız bir bağ kardeşlik.

Benim de böyle mükemmel bir kardeşim var. Annem fotoğraf çekilmesini istediğinde de, hemen üzerine güzel bir elbise giyip, gitarını kapıp sandalyeye oturdu ve bana bir çok poz verdi.

Fotoğrafların çekimi için 50mm f/1.8'i kullandım. Aperatürü yaklaşık 2 durak kısıp(f/3.2) netliği optimuma getirdim. ISO 800 ile enstantane hızı 1/100s'ye ye denk geldi.

RAW export işini Adobe Camera Raw(Photoshop eklentisi) ile yaptım. Şansıma CS2 benim kameramı (Canon Eos 400d) tanıyor. Eğer photoshopda rawlarınızı açamıyorsanız bu sayfadan Adobe DNG Converter'i indirebilirsiniz. DNG formatı Adobe'a ait bir RAW görüntü formatı ve CS1'den itibaren bütün photoshop versionları tarafından destekleniyor.

RAW'ı export ederken pozlama değerini düşürmek zorunda kaldım. Gitarın sapındaki yansımalar çok parlıyordu ve clippinge(Detaysız beyaz nokta) yol açıyordu. En az siyah nokta ve parlama oluşacak şekilde fotoğrafı photoshop'a aktardım. Bunun ardından fotoğrafa bir kaç müdahelede bulundum.



Çok havalı olmuş değil mi? Bu fotoğrafta fark yaratan tekniğin adı soft-light blending. Fotoğraflara yumuşak ve etkileyici bir hava katıyor. Gerek portre fotoğraflarında, gerekse manzara fotoğraflarında çok güzel sonuçlar veren bu teknik, şu şekilde uygulanıyor.

Fotoğrafı RAW'dan export ederken kontrastın yüksek OLMAMASINA dikkat edin. SL blending işlemi kontrastı yükseltecektir. herhangi bir siyah veya beyaz nokta oluşmayacak şekilde fotoğrafı aktarın. Ardından layer penceresinden backgroundun üzerine sag tusla basıp "Duplicate Layer" seçeneğin seçin. Yeni oluşturduğunuz katmanı seçip, sol üstteki çekmece menüden "Soft Light" seçeneğini seçin.



Bu seçenek üstteki katmandaki noktaların renk değerlerini kullanarak , alttaki katmanı aydınlatacaktır. Ortaya karanlık noktaların daha karanlık, aydınlık noktaların da daha aydınlık olduğu bir fotoğraf çıkacaktır. Şu anki hali ile renk geçişleri oldukça serttir. Bunu yumuşatmak için üstteki katman seçili iken "Filter -> Blur -> Gaussian Blur" seçeneğini seçin. Bu seçenek üst katmandaki resmi(yani aydınlatma filtremizi) bulanık hale getirecektir. 70-90 pixel'lik bir bulandırma seçeneği uygun yumuşaklıkta sonuç verecektir. Gaussian Blur seçeneğini seçtikten sonra layer penceresinden üst katmanın geçirgenlik(opacity) değeri ile oynayıp, uygulamış olduğunuz efetkin etkisini azaltıp arttırabilirsiniz.



Bu noktada elde ettiğiniz görüntü biraz karanlık veya aydınlık olabilir. Bu noktada levels veya curves uygulayarak fotoğrafın aydınlık miktarını ayarlayabilirsiniz. Ben levels aracını seçip, orta tonları biraz daha "sola" çekerek aydınlattım.



İllaki RAW üzerine uygulamanıza da gerek yok. Direkt eski JPG dosyalarınıza uygulayabilirsiniz. Ayrıca "Soft Light" seçeneği dışında da bir sürü blending seçeneği mevcut. Tam oynamalık!!

Photoshop'da daha gösterilebileceğim bir sürü özellik var. Ama bunların çoğu dijital düzenlemeden çok dijital manipülasyona giriyor. Eğer gelecekteki yazılarımda bu özellikleri kulandığım bir fotoğraf olursa nasıl kullandığımı anlatacağım. Fakat konu anlatmak amaçlı yazılarım, gece çekimlerini anlatacağım sıradaki yazım ile birlikte bitiyor.

Işığınız bol olsun.

<-Önceki SayfaSonraki Sayfa->

2 yorum:

tubik dedi ki...

Model çok yakışıklı ama :D

Ben hala photoshop konusunda sıfır düzeydeyim.. layer'lar falan çok uzak kavramlar bana göre.. ama şimdi bi kitap aldım, yavaştan başlıycam kısmetse..

Caner dedi ki...

Mükemmellik genetik bişi be abi :)

Walla pozu tam olarak album kapagı haline getirmişin heheh :)