26 Nisan 2009 Pazar

Eşit Ayinler

<-Önceki SayfaSonraki Sayfa->

Bayanların, akşam dışarı çıkmadan önce uyguladıkları çok özel bir hazırlanma ayinleri var. Her bayan için değişik sırayla giden bu ayinin değişmeyen tek bir parçası var: Zaman. Bayanlar güzel gözükmek için ayna karışısında çok ciddi bir zaman harcıyorlar. Biz erkekler de her ne kadar harcanan zaman ile sürekli alay etsek de gizliden gizliye bayanların süslenmelerni seviyoruz...çünkü bizim için süsleniyorlar....

....ya da biz öyle sanıyoruz. Gerçekten de bayanların, çevrelerine güzel görünmek kadar, kendilerine de güzel görünmek için makyaj yaptıklarını anlayabilmemiz için bir süre geçmesi gerekiyor. Tabii ki görünüş ile ilgili her şeyde (ayakkabı, elbise vs.) olduğu gibi makyajında ardından kaçınılmaz "Nasıl olmuş?" sorusuna maruz kalıyoruz.

14 Mart 2009 günü, Selin'in geçmiş doğumgününü kutlamak için Cihangir, I-Lounge'a gitmeden önce de bu tip soruya maruz kaldım. Tam da o anda dışarı çıkmak için fotoğraf makinamı hazırlıyordum. Bana bir kaç poz vermesini istedim ve fotoğraflarını çektim. Bu fotoğraf, o fotoğraflardan biri.



Tabii ki hazırlanma ayini ben bu fotoğrafı çektikten sonra devam etti. Ben de o arada bu resimleri bilgisayarıma aktardım. Ne de olsa daha vaktim vardı ve fotoğrafları işleyebilirdim.

Gerçekten de fotoğrafları "hazır" hale getirmek için herkesin değişik bir "hazırlık ayini" mevcut. Bu hazırlık ayinine "iş akışı"(workflow) deniyor. Yapılan işlem ve ardındaki niyet, bayanların "hazırlık ayini" ile aynı. Fotoğraf herkesden önce bana güzel gözüksün!

Ender'in İş AkışıSelin'in Makyajı

Fotoğraf makinemdeki bilgileri RAW biçiminde, düzenli bir şekilde bilgisayarıma aktarıyorum. Genelde aktarma yaptığım tarihle aynı isme sahip bir klasör açıp fotoğrafları o klasöre aktarıyorum. Ardından teker teker fotoğrafları hızlıca gözden geçirip, kötü çıkanları, netlikte sorunları olanları ve aynı pozun tekrarı şeklinde olanları siliyorum.

Bunun ardından fotoğrafların üzerinde gerekli tonlama, parlaklık ve renk ayarlarını RAW işleme programım(DPP) ile yapıyorum. Her fotoğraf ile ayrı ayrı ilgilenmek çok vakit harcadığı için, aynı mekan, ışık ve renk tonlarına sahip fotoğrafların ayarlarını tek bir tarif(recipe) düzenleyip, hepsinin üzerine aynı tarifi kopyalayarak gerçekleştiriyorum. Klasördeki bütün fotoğrafları işledikten sonra. Eğer HDR çekim yapmış olduğum fotoğraf grupları varsa, bunlar için aynı klasör içinde HDR isimli yeni bir klasör açıp oraya taşıyorum. Kadrajı ve teması gerçekten çok hoşuma giden fotoğrafların dosya isimlerini de sonra photoshop da işlemek için bir kenara yazıyorum.

Ardından klasördeki resimleri konularına göre seçip toplu bir şekilde JPG haline getiriyorum. Bu işlemi yaparken bulunduğum klasör içerisinde konuya uygun isimli bir klasör açıyorum. Batch Process menüsünde dosya tipinin EXIF-JPG olmasını ve fotoğrafın uzun kenarının 1600 piksel olmasını seçip, uygun bir dosya ismi ve numaralama şekli seçtikten sonra işlemi başlatıyorum. Bu sayede bütün fotoğrafları görüntülemeye ve paylaşmaya uygun boyuta getirmiş oluyorum.

Dosya numaralarını bir kenara yazdığım güzel fotoğraflarımı ise Photoshop'da RAW olarak açıp gerekli kontrast, renk ve ışık ayarlarını....ve daha fazlasını bu ortamda gerçekleştiriyorum.

Bu noktadan sonra çok yer kaplayan RAW dosyalarımı (yani dijital negatifleri) portatif harddiske aktarıp kendi harddiskimden siliyorum.

İlk önce temizleyip nemlendirdiğim cildime fondötenimi sürerim. Ben şahsen çok ince bir tabaka sürmeye çalışırım ki cildim hava alabilsin. Daha sonra allığı büyük bir fırça yardımıyla elmacık kemikleri üzerine sürerim. Sürerken gülümsemeyi unutmayın :)

En önemlisi kısıma geldik : Gözler ... Önce fon oluşturması için açık renk far sürerim. Sonra göz kalemiyle göz kenarlarımı dışından (gözleri büyük olanlar içinden) çerçeve çekerek far ile renlendirme kısmına geçerim. Önerim suluboya fırçasına benzer bir far fırçası ile renklendirme yapmanız. Önce açık renk sonra da gölgelendirme için koyu renk. Koyu rengi kaşınızın altındaki kemiğin üzerinden başlayıp sürün. Tercih size kalmış eğer isterseniz göz altı kapatıcısı da kullanarak gözlerinizin daha dikkat çekici olmasını sağlayabilirsiniz.

En son adım Rimel. Dipten uca kadar fırçayı özenle kirpiklerimde dans ettiririm. En en en son adım parfüm. Benim için kulaklar arkası ve dekolte kilit noktalar :)


Her iki iş akışı bittiğinde de ortaya çok güzel bir şey çıkıyor:



Çok güzel olmuşsun hayatım :)

Bir haftadır Almanya'da olduğumdan dolayı yazı yazamadım. Umarım arayı hızlı kapatabilirim.

Işığınız bol olsun.

<-Önceki SayfaSonraki Sayfa->

Hiç yorum yok: