4 Nisan 2009 Cumartesi

İlk Fotoğraf

<-Önceki SayfaSonraki Sayfa->

SLR Fotoğraf makinemi ilk aldığım gün çektiğim ilk fotoğraf ile FotoBulOku'ya başlıyorum!!



Aslında bu makine ile ilk çektiğim fotoğraf bu değil. Makinenin ilk sahibi Seyhan (fotoğraftaki yeşil tişörtlü arkadaş) ile Mısır gezimizde de bu fotoğraf makinesini kullanmıştım. Fakat bu fotoğrafın çekildiği gün (18 Ekim 2008) makine "resmen" benim olduğu için bu fotoğrafa ilk fotoğrafım olarak bakıyorum.

18mm odak uzunluğunda f/4 diyafram aralığı ile 1/60s hızıyla çekilmiş bu fotoğrafın ISO değeri 400. Tabii benim bu değerlerin seçiminde hiç bir etkim yoktu. Yaşasın otomatik mod! Yaşasın fotoğrafçılığa başlamak.

Bugun bu fotoğrafı çekmeye kalkışsam....herhalde daha da farklı olmazdı. Ev içindeki ışık yeterli olmadığından diyafram aralığını düşürmedikçe ve ISO değerini arttırmadıkça flaşsız bir çekimde büyük bir ihtimalle elim titrer ve görüntü keskinliğini kaybederdi.

Bu durumda flaşlı çekeceğimden emin olduğum için ISO değerini 100'e çekerdim. Ardından fotoğraf makinasının menüsünden flash exposure compensation'a gelip, iki parça (-2/3) kısardım. Bu sayede flaşın yarattığı parlama etkisinden bir nebze de olsa kurtulmuş olurdum.

Çok eğlencendiğimiz bir geceyi yeniden hatırladım, mutlu oldum :) Işığınız bol olsun.

<-Önceki SayfaSonraki Sayfa->

Hiç yorum yok: